مستند راز بیت کوین | چگونه صادرات را شروع کنیم؟ | کارگاه آموزشی آشنایی با بازاریابی صادراتی | محصولات صادراتی ایران برای قاره آفریقا | دوره آموزشی مقررات واردات و صادرات | روشهای معرفی محصولات گیاهی دارویی | مراحل واردات و صادرات کالا | وبینار جنبههای حقوقی رفع تعهدات ارزی واردکنندگان | کتاب صوتی صادرات پارچه و منسوجات ایران | کتاب صوتی ظرفیتها و راهکارهای صادرات به شرق آسیا | پتانسیلها و محصولات صادراتی ایران به کشور قطر | کارگاه سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد فرامرزی | کتاب صوتی صادرات تجهیزات و لوازم پزشکی | همایش پتانسیلهای صادرات کالا و خدمات به شرق آفریقا | دوره روشهای پرداخت بینالمللی و اعتبارات اسنادی
جدیدترینها
دکتر هومن باسره
اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی و پایتخت آن وین
است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از
جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختناشتاین هممرز میباشد. اتریش
بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و
رئیسجمهور این کشور توسط مردم انتخاب میشوند.
اتریش از جمله پانزده کشور جامعه ملل متحد با سطح کیفی بالای زندگی میباشد. این
کشور در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص
داخلی قرار داشت. تا دهه ۱۹۸۰ بسیاری از صنایع بزرگ اتریش ملی شدند. با این حال، در
سالهای اخیر، خصوصیسازی باعث کوچک شدن حجم بخش دولتی اتریش در مقایسه با دیگر
اقتصادهای اروپایی شده است. گردشگری بینالمللی مهمترین بخش اقتصاد ملی اتریش را
تشکیل میدهد. به طور سنتی کشور آلمان مهمترین شریک تجاری اتریش بوده است که این
موضوع باعث شده است که نسبت به تغییرات سریع در اقتصاد آلمان آسیبپذیر شود.
جغرافیا
اتریش که یک جمهوری فدرال است، ۹ ایالت را در بر میگیرد. کشور اتریش با مساحت
۸۳٬۸۵۵ کیلومتر مربع تقریباً هماندازه امارات است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته
کوههای آلپ شرقی شامل میشوند.
جمعیتشناسی
جمعیت این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی ۸٫۳۱۵٫۰۰۰ نفر گزارش شد. مطابق با آمارهای منتشر
شده در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی، ۵۹٫۹ درصد از جمعیت اتریش کاتولیک و ۳٫۴ درصد
از آنها ایونجلیست هستند. این آمار نشاندهنده کاهش حدوداً ۱۳ درصدی جمعیت
کاتولیکها و کاهش تقریباً یک درصدی جمعیت ایونجلیستها در مقایسه با آمار سال ۲۰۰۱
میلادی است. از سوی دیگر جمعیت مسلمانها در اتریش از حدود ۴٫۲ درصد به حدود ۷ درصد
رسیدهاست. هواداران کلیسای ارتدکس شرقی نیز حدود ۶ درصد از جمعیت اتریش را تشکیل
میدهند. معتقدان به مذاهبی همچون بودائیسم، هندوئیسم و یهودیت در مجموع کمتر از
نیم درصد از جامعه اتریش را شکل میدهند.
اقتصاد اتریش
اقتصاد اتریش توسعه یافته و دارای استانداردهای بالاست. گسترش صنایع کوچک و متوسط
از مهمترین جهتگیریهای کلان در اقتصاد این کشور است. از سوی دیگر، اتریش
دوازدهمین کشور ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی است. تولید ناخالص
داخلی این کشور ۷.۳۱۹ میلیارد دلار است که ۶.۱ درصد آن به بخش کشاورزی، ۴.۳۰ درصد
به بخش صنعت و ۳.۶۷ درصد به بخش خدمات تولید میشود.
صادرات اتریش
در سال ۲۰۲۳، صادرات جهانی اتریش به مبلغ کل ۳۰۶.۹۲ میلیارد دلار آمریکا رسید که
نشاندهنده افزایش ۴.۹۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ بود. محصولات اصلی صادراتی شامل
ماشینآلات، تجهیزات الکتریکی، وسایل نقلیه، داروها، آهن و فولاد بودند. بیشترین
سهم صادرات به کشورهای اروپایی اختصاص یافت، با آلمان به عنوان مقصد اصلی، و پس از
آن ایالات متحده، ایتالیا و سوئیس.
واردات اتریش
اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و همچنین نیازهای اقتصادی و صنعتی، واردات
متنوعی از کشورهای مختلف دارد. اتریش به ویژه از کشورهایی مانند آلمان، چین،
ایتالیا، هلند و سوئیس واردات گستردهای دارد. محصولات وارداتی این کشور شامل
ماشینآلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی، محصولات فلزی و نفت و
محصولات نفتی است که از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس و هلند وارد میشود.
روابط تجاری ایران و اتریش
حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و اتریش در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۶۶۱.۳ میلیون یورو بوده
که از این میزان سهم صادرات ایران به اتریش ۳۱۶ میلیون یورو و سهم واردات ایران از
اتریش ۳۴۵.۳ میلیون یورو بوده است. همچنین در ۹ ماهه نخست سال، صادرات ایران به
اتریش ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و واردات ایران از اتریش ۱۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار
دلار بوده است.
صادرات و واردات ایران با اتریش
از مهمترین اقلام صادراتی ایران به اتریش میتوان به محصولات کشاورزی، مواد غذایی،
غلات، میوه و سبزیجات، داروهای گیاهی، تخم مرغ، خرما، خشکبار، فرش دستباف، مواد
خام، کالاهای تزیینی، اشیاء شیشهای، مواد شیمیایی و مواد خام معدنی اشاره کرد.
همچنین ماشینآلات صنعتی، لوازم خانگی، وسایل و تجهیزات راهآهن، تجهیزات نیروگاهی،
ماشینهای تولید کاغذ، مواد رنگی، آنتیبیوتیک و مصالح ساختمانی از مهمترین اقلام
وارداتی ایران از اتریش در سالیان گذشته به شمار میروند.
قوانین صادرات به اتریش
بر اساس حقوق و قوانین از پیش تنظیم شده در تجارت اتریش، خردهفروشان جزء نیز مجاز
به واردات کالا میباشند. کالاهایی که وارد بازار اتریش میشوند، باید با قوانین
وضع شده در این کشور مطابقت داشته باشند. شرکتهایی که کالاهای خود را به اتریش
صادر میکنند، باید علاوه بر توجه به قوانین و آییننامهها، اطلاعات کافی در مورد
استانداردهای اتریش (ÖNORMEN) مربوط به کالای خود را نیز داشته باشند.
بازاریابی در اتریش
برای بازاریابی و ارزیابی بازارهای تجاری اتریش میتوان به شرکتهای فعال در زمینه
تحقیقات تجاری و مشاورین بازاریابی مراجعه نمود. این شرکتها عهدهدار تنظیم
قراردادها بوده و به طور مداوم از گروههای متخصص در زمینه بازارهای تجاری نظرخواهی
به عمل میآورند و اطلاعات تجاری در رابطه با نیازهای بازار را منتشر میکنند.
همچنین، این شرکتها اطلاعات لازم درباره قوانین و مقررات محلی، استانداردهای
بازاریابی، و استراتژیهای بهینهسازی فروش را فراهم میکنند.
برای موفقیت در بازار اتریش، آگاهی از خصوصیات فرهنگی و انتظارات مشتریان ضروری است. محصولات و خدمات باید با کیفیت بالا و متناسب با نیازهای بازار عرضه شوند. تبلیغات محلی و حضور در نمایشگاههای تجاری نیز از روشهای موثر برای معرفی محصولات به مشتریان اتریشی است.
* استفاده ار مطلب با ذکر نام منبع و مولف مجاز است
صادرات پارچه و منسوجات ایران
بستهبندی، بازاریابی و صادرات حبوبات
صادرات تجهیزات و لوازم پزشکی
صادرات کیف و کولهپشتی غیرچرمی
صادرات لوازم آرایشی ایرانی
صادرات گلیم و صنایع دستی
صادرات پتو و کالای خواب از ایران
صادرات محصولات کنسروی از ایران
صادرات لوازم خانگی ایرانی
فرصتهای صادراتی انواع دستمال کاغذی
صادرات شیر خشک به کشورهای همسایه
مراحل واردات و صادرات کالا
تولید و صادرات محصولات کشتارگاهی
تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران
فرصتهای صادراتی انواع دستمال کاغذی
بازارها و فرصتهای صادرات زیتون از ایران و ترکیه
صادرات محصولات دخانی توتون، تنباکو و ملزومات
صادرات انواع روغنهای طبیعی و ارگانیک
صادرات لباس کار و محصولات مرتبط
کالاهای پرسود برای صادرات به کشور عمان
جایگاه ایران در تجارت جهانی قهوه
تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران
مراحل و شرایط صادرات لوازم پزشکی
شبکه سوئیفت و راههای جایگزین برای انتقال پول
صادرات به عراق؛ فرصتی مهم برای آغاز تجارت
مزیت رقابتی چیست و چگونه ایجاد میشود؟
صادرات قارچ ترافل یا دنبلان کوهی
تولید و صادرات موکت و فرش ماشینی ایرانی
ظرفیتها و راهکارهای صادرات به شرق آسیا
تولید و صادرات پسته ایرانی؛ چالشها و راهکارها
صادرات موم پلیاتیلن به کشور هند
تخصیص ۷۳۰ میلیون دلار ارز نیمایی به واردات پارچه
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال ۱۴۰۲، به واردات پارچههایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید میشود، ۷۳۰ میلیون دلار ارز نیمایی اختصاص یافت و جریان تخصیص ارز دولتی به واردات این اقلام هنوز ادامه دارد.
اقدامات بانک مرکزی برای رسیدگی به تعهدات ارزی صادرکنندگان
تعیین مهلت ایفای تعهدات صادراتی و معرفی متخلفین به قوه قضاییه در صلاحیت کارگروه برگشت ارز حاصل از صادرات متشکل از ۱۱ عضو بوده که بانک مرکزی تنها یکی از اعضای این کارگروه در کنار ۱۰ عضو دیگر است.
پیشبینی استقبال گسترده از نمایشگاه تجارت با اوراسیا در تهران
سفیر ایران در روسیه با اشاره به میزبانی تهران از سومین نمایشگاه بینالمللی «تجارت با اوراسیا» گفت: شرکتهای فعال از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال گستردهای از این نمایشگاه داشتهاند که نویدبخش برگزاری مطلوب این رویداد چندجانبه است.
اعلام برنامه حمایت از صادرکنندگان توسط دولت کانادا
دولت فدرال کانادا در واکنش به تعرفههای اخیر آمریکا که شراکت تجاری طولانی مدت بین دو کشور را مختل کرده و منجر به افزایش هزینهها برای شهروندان آمریکایی و کانادایی شده است، مجموعهای از اقدامات را اعلام کرده است.
تخصیص ارز نیمایی به واردات گوشت کارخانههای سوسیس و کالباس
رییس شورای تامین دام کشور گفت: گوشتهای منجمدی که اکنون با ارز نیمایی وارد میشود به عنوان ماده اولیه تولید کارخانههای تولیدکننده سوسیس و کالباس استفاده میشود و افزایش نرخ ارز واردات گوشت منجمد سبب میشود تولیدکنندگان سوسیس و کالباس دامهای ماده پیر را جایگزین گوشت وارداتی کنند.
درخواست رئیس اتاق ایران از مجمع تشخیص مصلحت در مورد FATF
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که با نگاه به آخرین رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه لوازم «تحول» در جامعه مسلمین، تصمیمی راهگشا، قاطع و تمامکننده به نفع اقتصاد ایران اتخاذ نمایند.
هدف ما تولید انواع محتوای تخصصی و ارزشمند تجاری است تا به شما کمک کند در زمینه تجارت بینالملل و صادرات محصولات ایرانی مهارتهای خود را افزایش دهید. ما با توجه به نیازها و چالشهای بازرگانان جوان، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی، مطالب آموزشی، اخبار و سایر اطلاعات را تهیه مینماییم. مایلیم با استفاده از محتوای ما، شما بتوانید بازارهای جدیدی را شناسایی نمایید، روابط تجاری خود را گسترش دهید و از فرصتهای رشد و توسعه بهرهمند شوید. امیدواریم کمکی باشیم تا شما با شایستگی و توانمندیهای خود به عنوان نمایندهای موفق و متعهد از کشورمان، محصولات ایرانی را به جهان معرفی نموده و از منافع و مزایای آن برخوردار گردید.
© تمام حقوق این وبسایت متعلق به پایگاه خبری واردات و صادرات میباشد