Overlay GIF Phone Icon
Overlay GIF Phone Icon

صادرات کشمش به دبی

دکتر هومن باسره

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خشکبار و میوه‌های خشک در جهان است. پسته، کشمش، خرما، گردو، فندق و بادام از محصولات صادراتی محبوب ایران هستند.

کشمش ایران یکی از محبوب‌ترین انواع خشکبار در بین مردم ایران و جهان است و بر اساس داده‌های موجود، ارزش بیشتری در صادرات میوه‌های خشک دارد. در سال ۲۰۲۲، ایران ۱/۱ میلیارد دلار صادرات محصول کشمش داشته است و بیشترین واردکنندگان کشمش ایران عبارتند از امارات متحده عربی، عراق و افغانستان.

به دلیل قیمت مناسب، تنوع، کیفیت و فرایند تولید، کشمش‌های ایرانی جزو بهترین کشمش‌های جهان محسوب می‌شوند.

مزیت‌های رقابتی و فرصت‌های صادراتی محصول کشمش

کشمش بعنوان یکی از محصولات کشاورزی مهم ایران در انواع مختلفی تولید می‌شود که عبارتند از:
- کشمش طلایی (انگوری)
- کشمش سلطانی (تیره/روشن)
- کشمش ملایر
- کشمش کاشمری طلایی
- کشمش سبز
- کشمش های آفتابی (آفتاب خشک)

بیشترین آمار صادرات کشمش ایرانی به دبی و امارات متحده عربی تعلق دارد. شرکت‌های مستقر در امارات سالیانه حداقل ۷۰۰ کانتینر از خشکبار کشمش طلایی قلمی کاشمر و کشمش انگوری بناب را خریداری می‌کنند.

امارات و شهر دبی به عنوان پایگاه تجاری منطقه برای صادرات محصولات ایرانی به سراسر جهان محسوب می‌شود. دبی یکی از شهرهای مهم تجاری در منطقه است و با وجود فرودگاه‌ها و بنادر مختلف، این شهر به یکی از قطب‌های اصلی برای واردات و صادرات در خاورمیانه تبدیل شده است.

بسیاری از شرکت‌هایی که کشمش ایرانی را به امارات متحده عربی وارد می‌کنند، علاوه بر بازار داخل به کشورهای مختلفی از جمله هند، پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه، اوکراین، ترکیه و به اروپا و آمریکا نیز صادرات می‌نمایند.

صادرات کشمش از ایران به امارات متحده، مزیت‌های خوبی برای تولیدکنندگان و تاجران ایرانی دارد. این مزیتها عبارتند از:
۱. بازار بزرگ امارات: امارات متحده یک بازار بزرگ برای صادرات کشمش ایرانی و یکی از بزرگترین واردکنندگان کشمش ایران است.
۲. قیمت مناسب: قیمت کشمش ایرانی در بازار
امارات متحده، مناسب است. این موضوع، تولیدکنندگان و تاجران ایرانی را به صادرات این محصول ترغیب نموده است.
۳. کیفیت بالا: کشمش ایرانی، به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در بازار جهانی شناخته شده است.
۴. رقابت‌پذیری: کشمش ایرانی، در بازار امارات متحده می‌تواند با کشورهای دیگری مانند ترکیه و آمریکا رقابت کند.
۵. تقاضای بالا: کشمش، به دلیل مصرف گسترده‌ای که در صنایع غذایی دارد، همواره تقاضای بالایی داشته است.
۶. تسهیلات صادراتی: برای تسهیل صادرات کشمش از ایران به امارات متحده، دولت ایران، تسهیلاتی را برای تولیدکنندگان و تاجران فراهم نموده است.
۷. تنوع محصول: کشمش ایرانی، به دلیل تنوع محصولاتی که دارد، در بازار امارات متحده، مورد استقبال قرار گرفته است.

با توجه به مزایای فوق، صادرات کشمش از ایران به امارات متحده، می‌تواند برای تولیدکنندگان و تاجران ایرانی، یک فرصت عالی و بسیار سودآور باشد.

برای ورود به این حوزه، می‌توانید با تولید کشمش با کیفیت بالا، تبلیغات مناسب و توانایی رقابت با کشورهای دیگر، در بازار امارات متحده موفق شوید.

* استفاده ار مطلب با ذکر نام منبع و مولف مجاز است

 

 

صدور ۱۲۸ میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی به عراق

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشترک ایران و عراق گفت: بعد از چین، دومین مقصد صادرات ایران به کشور عراق است. در ۶ ماه امسال ۱۲۸ میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی به عراق صادر شده است که رقم مناسبی نیست.

پشت پرده واردات لوازم آرایشی و کالا‌های غیرضروری

در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی برای تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات ضروری به شدت با کمبود ارز مواجهند، آمار تکان‌دهنده‌ای از واردات کالا‌های غیرضروری و بی‌ارزش به چشم می‌خورد.

سهم ناچیز ایران از بازار پاکستان و پتانسیل‌های گسترش همکاری‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم ایران از بازار پاکستان سالیانه فقط سه میلیارد دلار است؛ شکافی که به روشنی نشان می‌دهد پتانسیل‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

تاثیر چرخه معیوب افزایش دما، آلودگی هوا و بحران آب بر اقتصاد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۲۰ سال اخیر متوسط دما در کشور ۳.۵ درجه افزایش داشته و هر یک درجه افزایش در پیک مصرف به تولید هزار و ۷۰۰ مگاوات برق اضافی نیاز دارد.

تحلیل مقاله «نقشه آمریکا برای رمزارز ایرانی‌ها»

ایالات متحده به دنبال بهره‌برداری و استفاده از فناوری‌های رمزنگاری ایران برای اهداف خود است تا بتواند فعالیت‌های کشورمان را از منظر اطلاعاتی رصد کرده و به نوعی کنترل و محدود کند. این رویکرد آمریکا بخشی از یک نقشه جامع‌تر برای مقابله با مقاومت و پایداری ایران در برابر فشارهای خارجی و تحریم‌ها به شمار می‌رود.

صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات با فقدان مطالعه بازار مواجه است

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی مرکز توسعه تجارت گفت: این سازمان برنامه‌ای برای حمایت از صادرات محصول نهایی تعریف کرده است. در موضوع صادرات فناوری اطلاعات، با فقدان مطالعه بازار مواجهیم. در حالی که مسیر نجات تجارت تدوین نقشه راهی برای مطالعه بازارهایی است که اجناس ما دارای مزیت رقابتی هستند.