سفارش تبلیغات 09114345494 / تلگرام / واتساپ

 

شرایط واردات خودرو توسط جانبازان
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند. وی ادامه داد: دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آنها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود.

سهم دلار از ذخایر ارزی جهان کمتر از نصف شد
روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز با هشدار نسبت به تبعات سیاست تحریم آمریکا بر جایگاه دلار در اقتصاد جهانی نوشت: سهم دلار از ذخایر جهانی ارز از ۷۳ درصد در سال ۲۰۰۱ به ۴۷ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است. جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً هشدار داده دور شدن کشورها از دلار یک امر طبیعی است و انتظار می‌رود ارزش دلار همچنان به عنوان یک سرمایه ذخیره‌ در جهان رو به کاهش باشد.

صادرات ماهانه آمریکا به ایران ۲ برابر شد
اداره آمار آمریکا از رشد ۲ برابری صادرات ماهانه این کشور به ایران خبر داد و کل مبادلات دو کشور در سال میلادی ۲۰۲۳ را بیش از ۶۱ میلیون دلار اعلام کرد. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال گذشته میلادی رشد ۸ درصدی داشته است.

صادرات گاز ایران چقدر ارزآوری دارد؟
طبق آخرین آمار بزرگترین و بیشترین رشد اقتصادی بخش‌های مختلف اقتصاد، در بخش تولید و تجارت نفت و گاز رقم خورده است، به‌طوری‌ که بیش از ۲۰ درصد رشد اقتصادی را این بخش به خود اختصاص داده و باعث شده است که رشد اقتصادی کشور در مجموع به هشت درصد برسد. صنعت گاز ایران در کنار صنایع نفت و پتروشیمی، می‌تواند محرک اصلی اقتصاد ایران به‌شمار رود. بر اساس سند چشم‌انداز تا افق ۱۴۰۴ قرار است گاز ایران در رتبه سوم تولیدکنندگان جهانی گاز طبیعی قرار گیرد که این مساله به برنامه‌ریزی در یک افق بلندمدت نیاز دارد. اکنون پس از آمریکا و روسیه رتبه سوم تولید گاز را در اختیار ایران قرار دارد.

عموم مردم توان خرید خودروهای وارداتی را ندارند
علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: علاوه بر اینکه خودروهای داخلی کیفیت ندارند، قیمت آن‌ها نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، در واقع نه قیمت خودروهای داخلی معقول است و نه کیفیت آن‌ها انتظارات را برآورده می‌کند که علت این وضعیت وجود انحصار در خودروسازی‌های داخلی است. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانیکه بازار برای کالایی انحصاری شود، تولیدکننده نه برای ارتقای کیفیت تلاش می‌کند و نه برنامه‌ای برای منطقی کردن قیمت‌ها خواهد داشت.

 

 

 

 

 

سفارش تبلیغات 09114345494 / تلگرام / واتساپ