۱۴۰۲/۱۱/۱۸
نتایج یک نظرسنجی که توسط بانک و.ت.ب (VTB) روسیه و مؤسسه «آتکریتیه آفتو» انجام شده است، روز چهارشنبه از سوی بانک و.ت.ب در اختیار دفتر خبرگزاری ایرنا در مسکو قرار گرفت.
در این نظرسنجی، دیدگاه یک هزار و ۴۵۷ شهروند روس در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال درباره وضعیت خودروهای ایرانی و میزان اقبال روسها به آنها مورد پرسش قرار گرفته است.
بنا به نتایج این نظرسنجی، تنها ۳۲ درصد از شرکتکنندگان از امکان خرید خودروهای ایرانی در بازار اتومبیل روسیه اطلاع دارند و بیش از دو سوم روسها از حضور خودروهای ایرانی در روسیه مطلع نیستند.
۴۸ درصد از شرکتکنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که خودروهای ایرانی میتوانند در جلب اعتماد خریداران روس موفق ظاهر شوند. ۲۲ درصد از این تعداد نیز معتقدند این مهم تنها در صورت حضور خودروهای ایمن، مدرن و پیشرفته ایرانی در بازار خودروی روسیه محقق خواهد شد.
۱۴ درصد از روسهای حاضر در این نظرسنجی نیز به دلیل قیمت پایین خودروهای ایرانی آینده خوبی برای آنها در بازار روسیه متصور هستند. در این میان تنها ۱۶ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی اطمینان دارند که خودروهای ایرانی شانس چندانی در جلب اعتماد روسها نخواهند داشت چرا که تنوع این خودروها در روسیه چندان زیاد نیست و این موضوع خریداران را با مشکل مواجه میکند.
طبق نتایج این نظرسنجی، هماهنگ بودن کیفیت، ارزش و قیمت خودرو از مهمترین دلایل جذابیت خودروهای ایرانی برای خریداران روس به شمار میآید. از سوی دیگر، عمده شرکتکنندگان در این نظرسنجی سطح پایین ایمنی خودروهای ایرانی را مهمترین نقطه ضعف آنها میدانند.
به گفته ۲۵ درصد از روسهای حاضر در این نظرسنجی، خودروهای ایرانی تا پایان سال ۲۰۲۴ موفق به کسب سهم یک تا دو درصدی در بازار روسیه خواهند شد. برخی از شرکتکنندگان نیز سهم خودروهای ایرانی را تا پایان سال جاری میلادی سه تا پنج درصد پیشبینی میکنند.
در تابستان سال جاری، برخی رسانه های روس در گزارشهایی با اشاره به آغاز فروش خودروی پژو ۲۰۷i در روسیه اعلام کردند که هماینک سه خودروی تولید ایران در معرض انتخاب مشتریان یک هلدینگ روس قرار دارد. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده بود که قرارداد عرضه خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس را بهمیزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال منعقد کرده است.
* انتشار مطلب با ذکر منبع "مجله واردات و صادرات" مجاز میباشد
چرا باید بازار چین را بشناسیم؟
رایزن بازرگانی ایران در چین با بیان اینکه چین اولین
مقصد صادرات کالاهای ایرانی است، گفت: چینیها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و
توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش
معرفی فرصتهای حضور در نمایشگاه بینالمللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو
برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز
چینیها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینیها به دنبال کالاهای
باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور میشود.
رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را
۳۶ برابر افزایش داده است. چینیها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت
رسیدهاند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب
کرده است.
بیشاظهاری ۲ برابری در واردات چوب برای دریافت ارز نیمایی
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآوردههای خام چوبی گفت: در گذشته در
واردات چوب بیشاظهاری توسط برخی از وارد کنندگان انجام و قیمت هر متر مکعب تخته
چندلا بهجای ۴۵۰ دلار ۸۰۰ دلار اعلام میشد تا ارز نیمایی بیشتری از بانک مرکزی
دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس هادیزاده در نشست خبری اظهار کرد: ایران نهمین
تولیدکننده امدیاف در دنیاست و صنعت چوب سهم ۱۱ درصدی از اشتغال کشور را دارد اما
به اندازه تولید نتوانستهایم در صادرات موفق باشیم.
وی تصریح کرد: بیشترین صادرات این صنف به کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس است و
اخیراً در نمایشگاه ایران اکسپو نشستهایی با برخی کشورهای آفریقایی داشتیم و
امیدوار به صادرات به این کشور ها نیز هستیم.
افزایش صادرات زعفران با بستهبندی در سال ۱۴۰۲
مدیرکل توسعه بازار سازمان تعاون روستایی از افزایش صادرات زعفران با بستهبندی زیر
۳۰ گرم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال های قبل خبر داد.
به گزارش ایسنا، سید روح اله لطیفی با بیان اینکه ۲۲۱ تن زعفران ایرانی در سال ۱۴۰۲
به ۵۵ کشور به صورت مستقیم صادر شد، اظهار کرد: ارزش صادراتی اظهاری آنها ۲۰۷
میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۸۱ دلار بوده، که با وجود رشد صادرات از لحاظ وزنی و افزایش
قیمت این محصول در کشور و بازارهای بینالمللی شاهد کاهش ۱۵.۷ درصدی در اظهار ارزش
این محصول هستیم.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ صادرات زعفران با بسته بندی کمتر از ۳۰ گرم رشد مناسبی داشت
که ۲۲ درصد از زعفرانهای صادر شده را به خود اختصاص داد. در صورتی که در سال ۱۴۰۱
این میزان حدود ۱۵.۵ درصد وزن کل صادرات این محصول بوده است.
۹۱ درصد صادرات ایران به چین فرآوردههای نفتی است
مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین، گفت: به طور
کلی و در سالهای گذشته بیش از ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین
بازار کالای صادراتی ما چین است البته ترکیب صادراتی ما به همه کشورها بر اساس آمار
گمرک بیش از ۸۰ درصد کالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ به غیر از
صادرات ما به به عراق و افغانستان که تولیدی بوده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک گفتوگوی رادیویی، تاکید کرد: ۹۱ درصد کالای
صادراتی ما به چین از فراوردههای نفتی است که اصولاً در ترکیب صادرات مشکل داریم.
در بازارهای بینالمللی کیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر کیفی
رقیب ندارد که بازار دست ایران است.
صادرات دانشبنیانها به ۲.۵ میلیارد دلار رسید
جزئیات واردات و صادرات شرکتهای دانشبنیان در سال ۱۴۰۲ از
سوی گمرک ایران منتشر شد که بر اساس آن در سال گذشته، بالغ بر ۳ میلیون ۶۰۵ هزار تن
کالا به ارزش ۲ میلیارد ۵۰۶ میلیون دلار توسط شرکتهای دانشبنیان صادر شده است.
در این مدت همچنین یک میلیون و ۱۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون
دلار توسط شرکتهای دانشبنیان وارد شد.
از تعداد ۹۷۹۲ شرکت مورد بررسی، یک هزار و ۵۰۴ شرکت به عبارتی ۱۵ درصد در زمینه
تجارت خارجی فعالیت داشتهاند که از این تعداد یک هزار و ۹ شرکت در زمینه واردات،
۸۴ شرکت در زمینه صادرات و ۴۱۱ شرکت در هر دو زمینه فعالیت داشتهاند.
حدود ۸۵ درصد از ارزش کالاهای وارداتی شرکتهای دانشبنیان به ۵ کشور عمده شامل
چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و هند تعلق دارد.
محتوای چندرسانهای |
سفارش تبلیغات 09114345494 / تلگرام / واتساپ