مستند راز بیت کوین | چگونه صادرات را شروع کنیم؟ | کارگاه آموزشی آشنایی با بازاریابی صادراتی | محصولات صادراتی ایران برای قاره آفریقا | دوره آموزشی مقررات واردات و صادرات | روشهای معرفی محصولات گیاهی دارویی | مراحل واردات و صادرات کالا | وبینار جنبههای حقوقی رفع تعهدات ارزی واردکنندگان | کتاب صوتی صادرات پارچه و منسوجات ایران | کتاب صوتی ظرفیتها و راهکارهای صادرات به شرق آسیا | پتانسیلها و محصولات صادراتی ایران به کشور قطر | کارگاه سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد فرامرزی | کتاب صوتی صادرات تجهیزات و لوازم پزشکی | همایش پتانسیلهای صادرات کالا و خدمات به شرق آفریقا | دوره روشهای پرداخت بینالمللی و اعتبارات اسنادی
جدیدترینها
۱۴۰۳/۱۲/۲۲
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران معتقد است: برای مبارزه با قاچاق نیازمند بررسیهای جدیدتر و جدیتری هستیم چون روشهای گذشته پاسخگو نبوده و موفقیت خاصی به همراه نداشته است. یکی از راههای موجود این است که آمارهای آینهای یا آمارهای صادراتی کشورهای مبداً را به مقصد ایران مورد بررسی قرار دهیم و طبعاً این موضوع در آمارهایی که مورد بررسی قرار دادهایم، کمتر به چشم آمده است چون واردات پوشاک به ایران ممنوع است و این واردات در آمارها ثبت نمیشوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدشجاعالدین امامی رئوف دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به حجم قاچاق منسوجات، پوشاک و کالای خواب به کشور، گفت: واردات پوشاک به کشور از سال ۱۳۹۷ ممنوع اعلام شده لذا آمار رسمی در مورد واردات پوشاک از کشورهای مختلف به ایران وجود ندارد و پوشاکی که وارد کشور میشود عمدتاً قاچاق است که از مبادی مختلف کشور (قانونی یا غیرقانونی) وارد میشوند.
وی افزود: امکان راستی آزمایی آمار صادرات پوشاک از بنگلادش به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و دوبی و واردات قاچاق از این کشورها به ایران، بسیار دشوار است. البته در انجمن صنایع نساجی ایران آمارهای دوره را مورد بررسی قرار دادیم ولی همانطور که اشاره شد استنباط و تحلیل اینکه پوشاک از مبدأیی مانند چین یا بنگلادش به سمت عراق یا امارات یا کشور دیگری رفته و از آنجا به ایران قاچاق شده باشد؛ بسیار سخت است، اما به هر حال پوشاک خارجی موجود در بازار ایران قاچاق است. و این قاچاق عمدتاً از چین، بنگلادش، ویتنام، پاکستان و ترکیه به ایران آمده است. مجموع تحلیلها از بازار پوشاک کشور نشان میدهد که بخشی از پوشاک موجود در کشور ممکن است مبدأ بنگلادشی، پاکستانی، چینی یا ترکیهای داشته باشند و این امر قابل رصد، تحلیل و استنبط دقیق نیست ولی به هر حال حجمی از بازار نساجی و پوشاک توسط پوشاک خارجی تأمین میشود و صحبتهایی در این مورد که پوشاک مذکور فاسد، تاریخ مصرف گذشته یا آلوده هستند (که ممکن است نگرانیهایی میان مردم جامعه ایجاد کند) به این شدت و حدت نیست اگرچه پوشاک مانند بسیاری از کالاها، استانداردهای مشخصی دارند و رعایت آنها جهت صادرات برخی کشورها اجباری است ولی پوشاک کالای فاسدشدنی یا تاریخ مصرف گذشتنی نیست و مباحث بهداشتی پیرامون این موضوع، بسیار کلی و تخصصی میباشد.
وی با بیان اینکه از نظر مباحث پایداری، بخشی از پوشاک مصرفی جوامع مختلف پوشاک دست دوم است و حتی بسیاری از برندها به لحاظ مسائل زیست محیطی، پوشاک دست دوم را در برنامه کاری خود مدنظر قرار میدهند، تصریح کرد: وقتی صحبت از کالای قاچاق میکنیم نباید همه موضوعات را به هم مرتبط کنیم به عنوان مثال برخی از همکاران ما معتقدند که باید اداره پست را جهت محدودسازی قاچاق پوشاک مورد نظارت بیشتر قرار داد و یا مسافرین خارجی را باید سختگیری بیشتری اعمال کرد تا کالای همراه مسافر کم شود، اما برخوردهای این چنینی به دلیل عدم وجود زیرساخت و فرهنگسازی و همچنین عدم وجود وحدت رویه اجرایی و اعمال سلایق ممکن است در نهایت منجر به نارضایتی جامعه مصرفکننده و افزایش فشار به جامعه و یا تهدید حریم شخصی و حدود قانونی افراد شود. به نظر میرسد ما نباید به خاطر اقلیت خطاکار و متخلف اکثریت جامعه را محدود کنیم یا نگرانیهای اجتماعی برایشان ایجاد کنیم. بدون تردید دستگاههای ذیربط اگر بخواهند با قاچاق و واردات بیرویه مبارزه کنند مسیر آن را میتوانند با مشورت و مشارکت بخش خصوصی شناسایی کنند و با کمترین هزینه اجتماعی آن را به انجام برسانند. به طور کلی وقتی ما در کنترل و محدودسازی واردات رسمی و قانونی از مناطق آزاد، بازارچههای مرزی و پیله وری و تهلنجی عاجز هستیم چگونه توقع داریم در مبارزه با قاچاق موفق باشیم! به نظر میرسد کاهش قاچاق نیازمند مساعدت و همراهی تشکلهای مختلف صنفی و صنعتی و اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و اهتمام در ایجاد شفافیت در زنجیره ارزش صنعت از تولید تا توزیع، بهرهگیری از دستگاههای مکانیزه فروش و مدرنسازی بخش عرضه و ایجاد شفافیت در گردش موجودی و گردش مالی زنجیره است و بدون تردید یکی از ضروریترین گامهای تحقق رشد هشت درصدی برنامه توسعه هفتم و حمایت از تولید داخل مبارزه با قاچاق پوشاک و منسوجات و کالای خواب در مبادی ورودی و محدودسازی آن در بخش توزیعی است.
* انتشار مطلب با ذکر منبع "مجله واردات و صادرات" مجاز میباشد
تخصیص ۷۳۰ میلیون دلار ارز نیمایی به واردات پارچه
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال ۱۴۰۲، به واردات پارچههایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید میشود، ۷۳۰ میلیون دلار ارز نیمایی اختصاص یافت و جریان تخصیص ارز دولتی به واردات این اقلام هنوز ادامه دارد.
اقدامات بانک مرکزی برای رسیدگی به تعهدات ارزی صادرکنندگان
تعیین مهلت ایفای تعهدات صادراتی و معرفی متخلفین به قوه قضاییه در صلاحیت کارگروه برگشت ارز حاصل از صادرات متشکل از ۱۱ عضو بوده که بانک مرکزی تنها یکی از اعضای این کارگروه در کنار ۱۰ عضو دیگر است.
پیشبینی استقبال گسترده از نمایشگاه تجارت با اوراسیا در تهران
سفیر ایران در روسیه با اشاره به میزبانی تهران از سومین نمایشگاه بینالمللی «تجارت با اوراسیا» گفت: شرکتهای فعال از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال گستردهای از این نمایشگاه داشتهاند که نویدبخش برگزاری مطلوب این رویداد چندجانبه است.
اعلام برنامه حمایت از صادرکنندگان توسط دولت کانادا
دولت فدرال کانادا در واکنش به تعرفههای اخیر آمریکا که شراکت تجاری طولانی مدت بین دو کشور را مختل کرده و منجر به افزایش هزینهها برای شهروندان آمریکایی و کانادایی شده است، مجموعهای از اقدامات را اعلام کرده است.
تخصیص ارز نیمایی به واردات گوشت کارخانههای سوسیس و کالباس
رییس شورای تامین دام کشور گفت: گوشتهای منجمدی که اکنون با ارز نیمایی وارد میشود به عنوان ماده اولیه تولید کارخانههای تولیدکننده سوسیس و کالباس استفاده میشود و افزایش نرخ ارز واردات گوشت منجمد سبب میشود تولیدکنندگان سوسیس و کالباس دامهای ماده پیر را جایگزین گوشت وارداتی کنند.
درخواست رئیس اتاق ایران از مجمع تشخیص مصلحت در مورد FATF
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که با نگاه به آخرین رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه لوازم «تحول» در جامعه مسلمین، تصمیمی راهگشا، قاطع و تمامکننده به نفع اقتصاد ایران اتخاذ نمایند.
صادرات پارچه و منسوجات ایران
بستهبندی، بازاریابی و صادرات حبوبات
صادرات تجهیزات و لوازم پزشکی
صادرات کیف و کولهپشتی غیرچرمی
صادرات لوازم آرایشی ایرانی
صادرات گلیم و صنایع دستی
صادرات پتو و کالای خواب از ایران
صادرات محصولات کنسروی از ایران
صادرات لوازم خانگی ایرانی
فرصتهای صادراتی انواع دستمال کاغذی
صادرات شیر خشک به کشورهای همسایه
مراحل واردات و صادرات کالا
تولید و صادرات محصولات کشتارگاهی
تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران
فرصتهای صادراتی انواع دستمال کاغذی
بازارها و فرصتهای صادرات زیتون از ایران و ترکیه
صادرات محصولات دخانی توتون، تنباکو و ملزومات
صادرات انواع روغنهای طبیعی و ارگانیک
صادرات لباس کار و محصولات مرتبط
کالاهای پرسود برای صادرات به کشور عمان
جایگاه ایران در تجارت جهانی قهوه
تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران
مراحل و شرایط صادرات لوازم پزشکی
شبکه سوئیفت و راههای جایگزین برای انتقال پول
صادرات به عراق؛ فرصتی مهم برای آغاز تجارت
مزیت رقابتی چیست و چگونه ایجاد میشود؟
صادرات قارچ ترافل یا دنبلان کوهی
تولید و صادرات موکت و فرش ماشینی ایرانی
ظرفیتها و راهکارهای صادرات به شرق آسیا
تولید و صادرات پسته ایرانی؛ چالشها و راهکارها
صادرات موم پلیاتیلن به کشور هند
هدف ما تولید انواع محتوای تخصصی و ارزشمند تجاری است تا به شما کمک کند در زمینه تجارت بینالملل و صادرات محصولات ایرانی مهارتهای خود را افزایش دهید. ما با توجه به نیازها و چالشهای بازرگانان جوان، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی، مطالب آموزشی، اخبار و سایر اطلاعات را تهیه مینماییم. مایلیم با استفاده از محتوای ما، شما بتوانید بازارهای جدیدی را شناسایی نمایید، روابط تجاری خود را گسترش دهید و از فرصتهای رشد و توسعه بهرهمند شوید. امیدواریم کمکی باشیم تا شما با شایستگی و توانمندیهای خود به عنوان نمایندهای موفق و متعهد از کشورمان، محصولات ایرانی را به جهان معرفی نموده و از منافع و مزایای آن برخوردار گردید.
© تمام حقوق این وبسایت متعلق به پایگاه خبری واردات و صادرات میباشد