برندسازی، بازاریابی و فروش در شبکههای اجتماعی |
کارشناس وبینار:
دکتر سیدسجاد موسوی
سخنران و مشاور بازاریابی
دکتر احمد موسوی خویی
اقتصاددان، مولف و مدرس دانشگاه
تاریخ و محل اجرا:
۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سخنران اول: دکتر سیدسجاد موسوی
سخنران دوم: دکتر احمد موسوی
"با توجه به اینکه مارکتینگ و حتی فروش در شبکههای اجتماعی در ایران به سرعت جا افتاد و تا حدودی استقبال هم شد، چشمانداز این فضا چیه؟ گزینه بعد از شبکههای اجتماعی چه شکلی میتونه داشته باشه؟ تا کی مخاطبان شبکههای اجتماعی تحت تاثیر برندینگ در این فضا قرار میگیرند؟"
پاسخ:
دکتر سجاد موسوی:
"سلام خدمت شما دوست گرامی. شبکههای اجتماعی تا چند سال آینده هستند؛ مثال بزنم: الان مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ برنامهریزی کرده که با شبکههای اجتماعی پهباد تاکسی رو راهاندازی کنه. مبحث دیجیتال مارکتینگ رو هم میتوانید دنبال کنید."
"سلام. ممنون از تلاش
بیوقفه و خالصانه شما.
در حال حاضر صادرات ايران برخلاف اظهارات، واقعاً عصا بدست شده و خيلي تجار خارجي تمايل به
همكاری و معامله با تجار ايرانی ندارند. خب علتهای زيادی مثل دريافت
و پرداختهای مالی، سلب اعتماد بواسطه ارسال محصول نامناسب (حداقل از بار دوم به بعد)
و... وجود دارد.
میخواستم از دكتر سوال كنم كه واقعاً اشخاص و شركتهايی مثل ما، توی اين برهه سخت چه
بايد بكنيم و چه راه حلهایی وجود دارد؟"
پاسخ:
دکتر سجاد موسوی:
"این مساله رو کلی میگم: دوستان باید
روی خودشون و مجموعه کار کنند در مباحث عزت نفس و ضمیر ناخودآگاه.
در شرایط تحریم، برند آیس در حال حاضر دارد برند و محصولاتش را صادر میکند؛
این رو در خیلی
مشاغل دیگه حتماً باید رعایت کرد."
"میشه یکی دو نمونه از خطاهایی که آدم میتوانه در شبکههای اجتماعی بکند و سوخت بشود را نام ببرید؟ در انجام چه اقداماتی باید احتیاط کنیم تا برند ما نسوزد؟"
پاسخ:
دکتر احمد موسوی:
"شفاف نبودن
مستمر نبودن فعاليت شما و
درست نكردن سالاد كه در ويسها اشاره نمودم."
دکتر سجاد موسوی:
"مشتریمداری رو باید در شبکههای اجتماعی رعایت کنیم. به مشتری احترام بزاریم. بصورت روزانه فعالیت داشته باشیم. گذاشتن پست در ساعتهای خاص رو مدنظر داشته باشیم."
"با عرض سلام خدمت
دکتر موسوی. دو سوال از محضرتون داشتم:
۱. برای اینکه بتونم محصول خودم که زعفرون هست رو بفروشم نیاز به علم بازاریابی دارم.
قطعاً بازاریابی به روش سنتی جوابگوی بازار فعلی نیست. آیا میشه موسسهای،
آموزشگاهی یا
مقالهای که کاربردی باشه و صرفاً آکادمیک نباشه معرفی بفرمایید؟
۲. برای زعفران قطعاً برندهای سحرخیز و بهرامن و... چه در بازار داخلی و
چه خارجی
با قدرت در حال کار هستند و رقابت باهاشون سخته، امّا ممکن.
من دنبال کاری مثل اسنپ و تپسی هستم که تونست با آژانسها رقابت کنه و موفق بشه.
در حال حاضر چه راه حلی رو پیشنهاد میفرمایید؟
با تشکر.
تشکر ویژه هم دارم از جناب آقای باسره عزیز که چنین فرصتهایی رو ایجاد میکنن."
پاسخ:
دکتر سجاد موسوی:
"اینکه بخواهید مثل برندهای دیگه بشید سخت هست اما میتونید، به شرط اینکه کارتون متفاوت باشه و دیده شوید. خلّاقیت رو درکارتون قرار بدید و تبلیغات جدید داشته باشید. حتماً از مشاورین برندسازی و تبلیغات استفاده کنید."
"سلام. بهترین روش برای کنترل اعضا و ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر با فالورها و اعضا چیه؟"
پاسخ:
دکتر سجاد موسوی:
"احترام گذاشتن به نظراتشون. از پیشنهادهایی که به شما ارائه میکنند استقبال کنید. مثل خودشون باشید."
"باسلام و درود.
میرجلیلی هستم مدیرعامل شرکت اطمینان یزد.
بفرمایید در رابطه با بازاریابی خارج از کشور خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس چگونه
میتوان اقدام موثر و پایدار نمود؟
با تشکر."
پاسخ:
دکتر سجاد موسوی:
"باید با زبان، فرهنگ و بازار محصول در کشورهای ذکر شده آشنا بشید. مثلاً بتونید بررسی کنید هر کشور یا شهر به چه چیزی علاقهمند هستند و درخواست چه محصولی دارند."
"با سلام، ابتدا عرض میكنم حوزه كاري بنده در خصوص خدمات گمركی هستش؛ ضمن اينكه در اين حوزه كانالهای تلگرام فراوان موجود میباشد و مخاطبين تاجران هستند، چه راهكاری جهت تمايز پيشنهاد میدهيد؟"
پاسخ:
دکتر احمد موسوی:
"محتوای
جذاب داشته باشيد
اطلاع رسانی دقيق انجام بدهيد
آنها راسورپرايز كنيد
راهكارهای جذاب تهيه كنيد
مقالات به روز با عكس نشر دهيد
از مجلههای معتبر هاروارد مطلب مديريتی اقتصادی دركانال بياوريد
و..."
دکتر سجاد موسوی:
"باید خدمات شما نسبت به بقیه تفاوت داشته باشد. باید خلّاقیت رو در کارتون داشته باشید. نحوه ارتباط برقرار کردن هم خیلی مهم میباشد."
"من شنیدم دکتر موسوی مدرس اصول پرستیژ و زبان بدن هم هستند. میشه کمی راجع به اهمیت اصول پرستیژ در عکس هایی که در شبکههای مجازی پخش میکنیم صحبت کنند؟ مثلاَ عکس پروفایل خودمان یا....؟"
پاسخ:
دکتر احمد موسوی:
"مردم دنبال جذابيت هستن. خاصتر باشيد. اگر عكس خاصي داشته باشيد بيشتر مورد توجه قرار میگيريد. عكس خود بنده را شما نگاه كنيد؛ هم داخلش حرف جديد هست و هم پرستيژ رعايت شده."
"سلام.
چطور و چگونه از طریق تلگرام میتوانیم مشتری را متقاعد کنیم که خریدار خدمات ما
بشود، با توجه به اینکه همدیگر را نمیشناسیم؟ منظورم بیشتر برخورد با مشتری جدید که از
طریق تلگرام و گروههای تلگرامی اشنا میشویم است.
رعایت چه نکات و اصولی در برندسازی شبکههای اجتماعی (تلگرام) موثر و کاربردی است؟
ممنون."
پاسخ:
دکتر احمد موسوی:
"اولين
گام داشتن وب سايت هست
دوم داشتن صفحات اينستاگرام
و عكسهاي جذاب از محصول
توضيحات مختصر محصول
آدرس شما و شمارههای شما دقيق آورده شود
لينك از اينستا به تلگرام زده باشيد و داخل وب سايت آدرس اينستا و تلگرام هم باشه."
تمام حقوق این وبسایت متعلق به پایگاه خبری واردات و صادرات است. |